luni, 31 martie 2008

Vorbim corect romaneste

Am primit o stafeta de la Andreea. Sa sustinem limba romana.

http://vorbimromaneste.wordpress.com/

Ma alatur acestei initiative pentru ca si eu m-am saturat sa aud cuvinte inventate, cuvinte efectiv ciopartite si cusute inapoi aiurea de catre cei care cred ca sunt mai cu mot vorbind asa.
Nu scriu cu diacritice pe blog din mai multe motive, in schimb urasc prescurtarile alea tampite din care dispar vocalele.

Vreau insa sa atrag atentia asupra unui alt fenomen. Sunt multi romani plecati prin strainatate si care reintorsi in tara uita sa vorbesca romaneste. Am sa-l inteleg pe acela care n-a calcat in Romania de 10 ani si care, poate, nu are cu cine conversa in romaneste acolo unde traieste. N-am sa-i inteleg niciodata insa pe acei care plecati doar de cateva luni de zile prin Spania sau Italia si care reintorsi in vacanta incep sa vorbeasca cu accent si sa amestece cuvinte romanesti cu straine. Este o ipocrizie sa sustii ca ai uitat limba romana doar pentru ca ai lipsit un an din tara.

Nu poti uita limba materna atat de repede. O spun in cunostinta de cauza deoarece limba mea materna a fost greaca. Romana am invatat-o mai tarziu pe la 4-5 ani. Cu toate astea am invatat-o bine si n-am uitat nici greaca invatata de la parinti dar nici nu mi-am permis sa pocesc cuvintele romanesti.
Ar fi fost o lipsa de respect fata de tara asta, de oamenii ei si nu in ultimul rand fata de mine.

Asa ca sustin cu tarie limba romana, limba oficiala a tarii in care traim!

Un comentariu:

  1. Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
    Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

    Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

    RăspundețiȘtergere

 
Related Posts with Thumbnails